Berlin

by - 06:21

Od dłuższego czasu chodziła za mną chęć zwiedzenia Berlina. Same Niemcy, jako kierunek wakacyjny może dla wielu osób nie są wyborem oczywistym, natomiast od mojej wizyty
w przepięknej okolicy Koblencji dwa lata temu wiedziałam że wrócę. 

Tym razem odwiedziłam zupełnie inną część kraju. Zupełnie inną, lecz równie ciekawą i ujmującą.
Stolica, która pomimo tego że leży stosunkowo blisko Polski, nigdy nie była moim numerem jeden gdy przychodziło do planowania wakacji. W tym roku postanowiłam to zmienić a jako że długość urlopu była mocno ograniczona czasowo mój wybór padł właśnie na to miasto. 

Decyzja kompletnie spontaniczna. Kupione bilety, zarezerwowany nocleg i zaopatrzona w notatnik
z wyznaczonymi obowiązkowymi punktami do zwiedzenia gotowa byłam do drogi.  

Pierwsze wrażenie – czuję się jak w domu.
Berlin to dla mnie nie jest wielka metropolia jak Nowy Jork czy Londyn, które mogą  przytłoczyć swoją architekturą, zakorkowanymi do granic możliwości ulicami i ogromnym hałasem. Berlin to miasto inne. Interesujące i intrygujące. Zdecydowanie przypadnie do gustu osobom, które pasjonują się sztuką nowoczesną i odnajdują się w kulturze bardziej „alternatywnej”. To miasto gdzie tolerancję i wolność czuje się na każdym kroku, gdzie idąc ulicą nie napotkasz ludzi komentujących pod nosem twój wygląd; to miasto różnorodne, gdzie studenci zlewają się w tłumie rowerzystów
z biznesmenami.
Berlin to miasto gdzie spokój nie zatraca się w szybkości. To miasto dobrze zorganizowane, gdzie wszystko ma swój czas i swoje miejsce, jednak gdzie ludzie nie dają się porwać coraz bardziej pędzącej codzienności i nie tracą chęci do celebrowania wolnej chwili.



Ya desde hace mucho tiempo tenía pensado visitar la ciudad de Berlín. Alemania en sí como destino veraniego no es una selección obvia para la mayoría de la gente, sin embargo para mí, habiendo visitado anteriormente la region de Koblenz, era una oportunidad para desubrir otra parte del país. Una parte completamente diferente, pero igual de interesante.

Dada su ubicación, relativamente cerca de mi ciudad, Berlín se convirtió este año en el destino de mi viaje cortito, espontáneo pero muy intenso. Con los billetes en la cartera y el mapa en la mano estaba preparada para explorar!

Mi primera impresión – me siento como en casa.

Berlín me pareció muy diferente de las enormes metropólis como Nueva York o Londres, que pueden abrumar con su arquitectura, calles llenas de coches y ruido omnipresente. Berlín es una ciudad que puede gustar a la gente apasionada en el arte moderno, que prefiere llevar un modo de vida más alternativo. Es una ciudad donde la tolerancia y libertad se perciben a cada paso, donde a nadie le importa la manera en la que te vistes; es una ciudad llena de diversidad donde los estudiantes se mezclan en el carril bici con los hombres de los negocios.

Berlín es una ciudad donde la tranquilidad no se pierde en la rapidez. Es una ciudad bien organizada, donde todo tiene su hora y su sitio, pero es también una ciudad donde la gente no se deja llevar por la locura de la modernidad que acerela cada vez más, sino que en toda esta máquina sabe mantener equilibrio y disfrutar de los momentos de tranquilidad.












You May Also Like

2 komentarze